Ons lossingsmiddel geheel labelvrij maken, daar ligt onze innovatiekracht!

Geplaatst door Van den Bergh & Co op 25-09-20

 

Graag vertellen we je meer over de verschillende facetten binnen ons bedrijf. R&D is een belangrijke spil in het web bij de ontwikkeling van nieuwe producten en de service naar onze klanten, met José van Breugel aan het roer.

 

eac3c73f-8ec7-40bc-b5c7-32dad8c366f9_logovdB

 

Tel passie voor innovatie en het streven om haar afdeling en bedrijf verder te brengen in deze wereld bij elkaar op en dan zit José op haar plek als R&D manager bij Van den Bergh & Co. en Ecoratio.

‘Dat willen we toch allemaal? Vooruitkomen in het leven door onszelf en medemens te blijven ontwikkelen, maar er ook samen voor zorgen dat deze wereld een nog betere plaats wordt om op te wonen?’

Hoog servicelevel

Binnen haar rol als R&D-manager is José gesprekspartner voor al haar collega’s binnen dit dynamische bedrijf. Van productie, tot management en de collega’s in het buitenland.
Ze spreekt ze allemaal. Want dat vindt ze belangrijk.

‘Buiten ophalen, waarmee we binnen onze producten kunnen verbeteren. Het is in deze tijd zo belangrijk om naar de behoeften van onze klanten te luisteren. De wereld van het beton en asfalt verandert snel. Waar er een aantal jaren geleden nog niemand had gehoord van UHPC (Ultra High Performance Concrete) of Geo Polymeer, zijn dat nu de producten waar onze klanten mee werken. Aan ons de uitdaging om formules te blijven ontwikkelen waarmee we de markt voor zijn en waardoor we onze klanten de service kunnen blijven geven die ze van ons gewend zijn. Want daarin zijn we uniek!

‘Binnen ons bedrijf hebben we het TPOC (Technical Point of Contact). Hiermee wordt overlegd welke oplossing we een klant kunnen bieden. Soms kunnen onze technische verkoopadviseurs het probleem voor de klant oplossen. Als dit niet kan hebben we samen overleg voor de beste oplossing, waarin het lab ook een belangrijke rol speelt. Uiteraard gaan we gewoon mee naar de klant, om met eigen ogen te zien wat we voor hen kunnen betekenen. Samen creëer je het beste resultaat.’

Focus op labelvrij
‘Als we zien dat er nieuwe betonsoorten op de markt zijn of als klanten telkens tegen hetzelfde probleem aanlopen bij het maken van hun product in beton of asfalt, gaan we aan de slag! We proberen door het aanpassen van onze lossingsmiddel formule de juiste samenstelling te bereiken, waardoor het wel perfect werkt. Ook kijken we kritisch naar de gebruikte ingrediënten. Welk nieuw middel werkt bijvoorbeeld beter? Waardoor we ook kritisch kunnen zijn op het reduceren van het aantal gelabelde producten voor onze lossingsmiddelen. Want onze focus ligt op de verduurzaming van onze producten en deze labelvrij aanbieden.

‘To make the world a better place, is op ons lijf geschreven. Ons streven is zeker om binnen 10 jaar te werken met een wereldwijd lossingsmiddel in de klasse 1 of 2 binnen de BLF (Beton Lossings Fabrikanten). Dat betekent dat we onderzoeken hoe we de gelabelde producten die we nu al minimaal gebruiken geheel kunnen vervangen door plantaardige middelen. In het buitenland werken we al geheel plantaardig, nu nog de Nederlandse markt overtuigen. Een mooie uitdaging die ik graag samen met mijn team aanga!’

Kijk voor meer informatie over de BLF Classificering op: http://www.betonlosmiddelfabrikanten.nl/blf-classificering.html

Nieuwe markten en producten
‘Ook in de asfaltmarkt worden lossingsmiddelen gebruikt om asfaltmachines en gereedschappen te reinigen of te beschermen. Op dit moment zijn we bezig met de ontwikkeling van een watergedragen oplossing in deze voor ons nieuwe markt.

In de praktijk is er bijvoorbeeld ook een nieuwe applicatie voor beton verdichting bijgekomen. Door deze applicatie werkten traditionele lossingsmiddelen niet. Dus heb we samen een nieuwe lossingsmiddel formule bedacht die wel werkt!

Maar…onze voornaamste focus voor nu blijft toch liggen op het ontwikkelen van lossingsmiddelen op een verantwoorde manier en dus labelvrij, waarbij het voor de mensen die met het lossingsmiddel werken geen nadelige gevolgen heeft.’

Toekomstgericht werken
'Zes jaar geleden ben ik gestart met het opzetten van een gestructureerde kwaliteitscontrole op grondstoffen en eindproducten. We zijn op R&D gaan werken met projecten. We hebben een duidelijk proces voor onze kwaliteitscontrole opgesteld, ISO9001 gecertificeerd. Daarnaast leggen we alle stappen in ons proces vast, door middel van werkinstructies.

Die omslag heeft er mede voor gezorgd dat we ook in aanmerking komen voor de WBSO-subsidie van de overheid. Deze helpt ons nog beter om onze doelen te behalen en van waarde te zijn voor ons klanten.

Als klanten een certificering voor ons product willen ontvangen, dan stellen we het EPD (Environmental Product Declaration) of CoA (= certificate of analysis) op. Zo weten zij zeker dat zij werken met een milieuvriendelijk product.’

  • Wil je meer weten over onze verschillende oplossingen? Klik dan hier.
  • Wil je graag een van onze technische verkoopadviseurs spreken die samen met jou kijken naar de beste lossing voor jouw product? Neem dan contact met ons op via https://www.lossing.nl/contact/.

 

cta_prod

 

 

Onderwerpen: beton, lossingsmiddel, labelvrij, milieuvriendelijk

Van den Bergh & Co

Van den Bergh & Co is marktleider en producent van ontkistingsmiddelen. Wij hebben ruim 30 jaar ervaring met het ontwikkelen van hoogwaardige lossingsmiddelen. Ook bieden wij een scala aan mogelijkheden voor het aanbrengen van onze producten.

Lees meer over:

Blogupdate

Recente berichten